Livrare

Bucuresti - 7 Lei (24-48 ore)
GRATUIT de la 200 Lei

Unele loc. din jud. Ilfov - 7 Lei (24-48 ore)
Lista localitatilor aici...
GRATUIT de la 200 Lei

Provincie - 16 Lei (24-48 ore)
GRATUIT de la 250 Lei

Termenele de livrare sunt valabile doar in cazul in care avem produsul/produsele in stoc. In caz contrar vom fi nevoiti sa apelam la furnizori si timpul de livrare va fi incert, difera in functie de furnizor.

SAU

Ridicare din depozitul nostru (Bucuresti)
Harta catre locatie aici

*La depozit veti beneficia de REDUCERE 20% pentru toate produsele care au reducere mai mica de 20% pe site, cu exceptia editurii C.H. Beck (10%) si Express Publishing (7%).
**Stocul depozitului nu este legat de site si in cazul in care nu avem cantitatea comandata in stoc vom contacta furnizorii pentru a putea onora comanda.
*** Atentie! La depozit se ofera reducere generala de 20% (cu exceptia editurilor la care nu se permite prin contract sa oferim anumite discount-uri) daca nu faceti rezervare.

Detalii complete aici...

25,00 Lei
La cerere
Se consulta stocul depozitului nostru. In cazul in care nu avem produsele in stoc atunci vom face tot posibilul sa le aducem la comanda
Autor(i): Olivier Clerc
Editura: For You
Aparitie: Octombrie 2018
Coperta: normala
Nr. pagini: 128
Dimensiuni: 13 x 20 centimetri
Cod: 978-606-639-254-9 FY
   Distribuie pe Facebook  201 vizualizari

DARUL IERTARII

de Olivier Clerc

Introducere:

,,De acum inainte, ai o noua carte de scris!", imi

atrage atentia samanul toltec Don Miguel Ruiz, dupa ce

a anulat cu un amabil ,,Asta tine deja de trecut" anuntul

entuziast pe care tocmai il facusem despre aparitia in

Franta, chiar in momentul in care vorbeam, a ultimei

mele carti: Medicina, religie si teama (Jouvence, 1999).

Este adevarat ca lucrarea mea aparea chiar in acea zi de

septembrie a anului 1999 cand Miguel si cu mine eram

pe cale sa bem un pahar impreuna, intr-unul dintre saloanele

complexului Villas Arqueologicas, unde ne-am

cazat si care se afla chiar alaturi de faimoasele ruine de

la Teotihuacan, in Mexic. Atmosfera unica a acestui loc

sacru nu face decat sa amplifice dimensiunea aproape

suprarealista a acestui schimb.

Fiind cu totul adancit in bucuria de a fi publ icat

o noua lucrare, la 12 ani dupa ce scrisesem ultima mea

carte, gandul ca as putea scrie inca una in viitorul apropiat

era foarte departe de mine. Totusi, imediat ce Don

Miguel a pronuntat aceste cuvinte, fixandu-ma cu privirea

sa patrunzatoare insotita de un zambet larg, am 

OLIVIER CLERC

10

stiut exact la ce anume se referea si mi-am imaginat de

indata cartea in cauza. De-a lungul celor cinci zile pe

care le-am petrecut impreuna, alaturi de un mic grup

venit din Franta si din Elvetia, m-a facut intr-adevar

sa traiesc o experienta bulversanta - al carei impact nu

il voi masura pe deplin decat multi ani mai tarziu - si,

in acelasi timp, mi-a daruit un puternic instrument de

transformare personala si de deschidere a inimii. Am

gasit numele acestui instrument imediat ce Miguel mi-a

evocat idea cartii de fata: Darul Iertarii.

Inainte de aceasta calatorie in Mexic, aderam din

punct de vedere intelectual - ca multi alti oameni fara

indoiala - la marile porunci ,,Trebuie sa stii sa ierti"

si ,,Iubeste-ti dusmanii", desi le consideram dificil de

pus in practica, caci sentimentele nu se pliaza usor nici

pe vointa, nici pe gandurile noastre. Vedeam iertarea

ca pe un fruct; cu alte cuvinte, o vedeam ca implinirea

unui proces lung, pe care este imposibil sa il accelerezi

si care presupune, inainte de toate, dezvoltarea frunzelor

si deschiderea unei flori, simboluri ale unei munci

interioare facute cu rabdare asupra propriilor ganduri

si sentimente.

Dar abordarea iertarii pe care Don Miguel Ruiz

ma facea sa o traiesc era la antipodul a tot ceea ce imi

imaginasem pana atunci, trecand printr-o rasturnare

completa a modului in care noi abordam in general

aceasta chestiune: cheia acestui proces, intr-adevar -

dupa cum vom vedea -, nu este aceea de a ierta, ci de

a cere iertare. Efectiv, este o inversare totala de postura

(la propriu si la figurat), avand drept consecinta

rezultate practic imediate si, sincer, impresionante. Pe 

Darul Iertarii

11

parcursul catorva ore, in a doua seara de dupa sosirea

lui Miguel, Darul Iertarii pe care m-a ajutat sa il descopar

- ne-a ajutat sa il descoperim, caci tot grupul nostru

a beneficiat de acest lucru - m-a eliberat de o mare

povara, de ranchiuna, de lamentari, de amaraciune, de

resentimente si de manie refulata, pe care le acumulasem

de-a lungul anilor. In absenta puterii de a ierta asa

cum imi imaginam ca ar trebui sa o fac, aceasta armura

de sentimente negative mi-a redus considerabil capacitatea

de a iubi, sufocandu-mi inima din toate partile. In

seara aceea am avut o experienta paroxistica, dublata

de o renastere, dar, dincolo de ceea ce am trait in prezenta

lui Miguel, am primit un instrument de lucru de

o simplitate care nu are ca egal decat propria sa putere.

Am putut dupa aceea sa reutilizez acest instrument de

nenumarate ori eu insumi si l-am impartasit cu numeroase

persoane, avand intotdeauna aceeasi eficacitate.

Totusi, mi-au trebuit 10 ani de maturizare inainte

de a scrie aceasta carte. Motive multiple - bune si rele -

m-au facut sa aman mult timp redactarea ei. Ezitam sa

ma dezvalui cititorilor mei la un nivel mult mai personal

decat o fac in mod obisnuit in eseurile mele, nu

voiam sa ma ridic la modul oportunist pe succesul lui

Miguel Ruiz... Mai ales, eram constient de faptul ca

o experienta, cu cat este mai profund transformatoare

pentru acela care o traieste, cu atat poate fi mai dificil

de restituit intr-o maniera care sa-i permita sa le-o impartaseasca

celor care nu au trait-o, pentru a-i extrage

esenta. Toate acestea fara a se opri la forma sa, care, in

cazul meu, are efectiv cu ce sa surprinda si cum sa interpeleze

mai mult de o persoana, de la prima abordare.

OLIVIER CLERC

12

Iertarea este, intr-adevar, pentru multi dintre noi

un subiect foarte delicat. Simpla sa evocare este suficienta

pentru a rani anumite sensibilitati, exacerbate de

secole de influenta iudeo-crestina. Sensibilitatea este

strans legata in spiritul nostru de notiunea de ,,vinovatie":

daca iertarea e necesara, inseamna ca a existat o

greseala, nu? Deci, de exemplu, daca eu imi cer iertare,

asta inseamna ca ma consider vinovat?... Si, in consecinta,

cum pot sa-mi cer iertare de vreme ce eu am fost

victima celuilalt??? Inversarea la care ne invita Don

Miguel prin Darul Iertarii pare, inainte de orice experienta,

de neconceput, imposibila, chiar socanta.

Pentru a iesi din aceasta dilema si pentru a intelege

cum opereaza acest instrument ,,inversand" ceea

ce este Darul Iertarii, trebuie sa il inscriem de prima

data in aceasta noua dinamica de dezvoltare personala

si de cale spirituala care vizeaza sa ii restituie individului

libertatea deplina a sentimentelor si gandurilor sale.

In mod evident, nu sunt liber atat timp cat fac ca starea

mea interioara sa depinda de ceea ce altcineva gandeste,

simte, spune si face... sau nu. Adevarata libertate nu

consta in a reusi sa controlez actele sau vorbele altora,

ceea ce este imposibil, ci in a fi capabil sa aleg in mod

deliberat si constient cum sa reactionez la ceea ce mi

se intampla. Cum reactionez la o ofensa, la o insulta, la

un conflict, la o agresiune? Intr-o maniera autom

Darul Iertarii

13

il elibereze pe cel care o practica de tot ceea ce - in

sine - impiedica exprimarea deplina si completa a dragostei

(dragostea fiind in centrul intregii invataturi toltece

transmise de catre Don Miguel).

Cererea iertarii pe care aceasta abordare o pune in

aplicare este, inainte de toate, un act de ,,a da drumul",

prin care ne eliberam de iluzia ca celalalt - in particular

cel care ne-a facut rau - are toata puterea asupra starii

noastre interioare, asupra iubirii sau asupra urii, asupra

bucuriei sau asupra resentimentului care locuiesc

in noi. Intre actiunea celuilalt si propria noastra reactie

exista intr-adevar un spatiu de libertate, de alegere constienta

pe care multi dintre noi nu-l cunosc, caci nu am

fost sensibilizati in legatura cu el, si care face diferenta

intre o masinarie si o fiinta umana: prima persoana reactioneaza

automat imediat ce se apasa pe unul dintre

butoanele sale; cea de-a doua poate invata sa isi stapaneasca

reactiile, ceea ce inseamna a actiona constient,

si nu doar a reactiona mecanic.

Darul Iertarii este o minunata poarta de acces catre

acest spatiu de libertate.

A cere iertare nu este, asadar, o recunoastere a

vinovatiei, ci constientizarea unei iluzii care constituie

un obstacol pentru aceasta libertate interioara.

Ideea iertarii genereaza o stare de indispozitie in

spiritele noastre occidentale pe care trebuie, in egala

masura, sa incerc sa o inlatur in aceasta lucrare. Pentru

multi dintre oameni, faptul de a cere iertare este ceva

umilitor. Este, totusi, obligatoriu ca ,,iertare" sa rimeze

cu ,,umilire"? Nu din punctul de vedere al Darului

Iertarii. Umilirea cedeaza pur si simplu, in acest caz, 

OLIVIER CLERC

14

locul unei autentice posturi de smerenie, ceea ce este

foarte diferit. A fi umilit inseamna a suporta ceva din

partea celuilalt, inseamna a se lasa injosit... ceea ce,

evident, nimeni nu doreste. Dar atunci cand alegem noi

insine sa adoptam o pozitie smerita, sa renuntam la pretentii

si, din proprie vointa, sa renuntam la puterea pe

care ne imaginam ca o avem asupra celuilalt (aceea de

a ierta sau nu, in particular), savarsim inca o data un

act eliberator, care transeaza orice relatie de putere cu

celalalt si ii permite din nou iubirii sa treaca liber prin

noi. Umilinta despre care este vorba aici este o umilinta

in fata iubirii, iubirea care ne depaseste, aceasta iubire

pe care cristalizarile noastre mentale ne-o contureaza si

care ne lasa inima secata.

Darul Iertarii ne da, asadar, acces la o iertare fara

vinovatie, o iertare fara umilire, o iertare care ne reda

libertatea - incepand prin aceea de a iubi -, eliberandu-ne

de faptul ca le-am dat altora inconstient puterea

de a ne dicta starea interioara.

Au trecut 10 ani de cand am primit Darul Iertarii,

10 ani care mi-au permis, in acelasi timp, sa aprofundez

aceasta experienta si sa inteleg mai bine cum pot sa

folosesc acest instrument si - sper - cum sa il prezint,

astfel incat un numar foarte mare de oameni sa poata

beneficia de el.

De acum inainte, ma simt pregatit sa fac acest nou

pas in scrierea cartii si mi se pare oportun sa impartasesc

pe larg, in scris, ceea ce n-am facut prin vorbe in

toti acesti ani de cand Miguel Ruiz mi-a oferit acest minunat

dar. Cu atat mai mult cu cat toate acestea nu apar 

Darul Iertarii

15

in niciuna dintre cartile pe care el insusi le-a publicat

de atunci, nici in cele pe care le-au redactat numerosii

sai ucenici.*

Printr-o coincidenta draguta, fara ca eu sa fi banuit

catusi de putin ceva, redactarea acestei carti s-a

facut in paralel cu cea a cartii Al Cincilea Legamant

Toltec, pe care Miguel Ruiz insusi a scris-o in 2009,

impreuna cu fiul sau, don Jose. Traducerea in franceza

a acesteia mi-a fost incredintata, precum si alte lucrari

de-ale sale, imediat ce propria carte a fost finalizata.

Astfel, in acelasi timp in care apare acest nou legamant

care completeaza Cele Patru Legaminte Toltece,

facandu-l cunoscut pe Miguel Ruiz in lumea intreaga,

lucrarea Darul Iertarii ii ofera publicului - tie - un alt

instrument de lucru toltec puternic, necunoscut cititorilor

sai pana in prezent.

Prima parte a acestei carti relateaza intalnirea

mea cu Don Miguel la Teotihuacan si detaliaza experienta

bulversanta pe care m-a facut sa o traiesc in fata

intregului nostru grup si care constituie fundamentul

Darului Iertarii.

A doua parte explica detaliat cum fiecare dintre noi

poate folosi acest instrument puternic acasa, singur(a),

pentru a ajunge la acelasi rezultat, si anume sa se elibereze

de resentimente, de ranchiuna, de amaraciune, de

*

 In nagualismul toltec, ,,ucenic" este numit cel care se formeaza

in preajma unui nagual, sau saman toltec. (n. aut.) [Nagualismul

desemneaza practicile samanice precolumbiene; nagualii

aveau abilitatea de a se transforma in animale, adeseori in jaguar,

puma, lup, dar si in maimute, pasari, caini sau coioti. (n. tr.)]

OLIVIER CLERC

ura si de alte sentimente negre care ne sufoca inima si o

impiedica sa iubeasca in mod liber. Ea se bazeaza atat

pe practica pe care am acumulat-o cu ajutorul acestui

instrument de lucru timp de 10 ani, cat si pe experienta

tuturor persoanelor cu care am avut deja ocazia sa il impartasesc.

Aceasta parte a cartii se incheie cu o sectiune

de ,,Intrebari si raspunsuri" care trece in revista cele

mai frecvente interogatii ce vizeaza practicarea Darului

Iertarii; daca se intampla ca unele dintre ele sa iasa la

suprafata in timpul lecturii si daca altereaza continuarea

lecturii, nu ezita sa le adresezi, fara sa mai astepti sa

ajungi la aceasta parte.

In sfarsit, cu titlu de ,,bonus", am inclus in anexa

acestei carti cele doua Inversari ale Legamintelor Toltece,

pe care le-am elaborat pe parcursul propriei practici

pe calea tolteca, in orizontul celor patru legaminte

originale. Le utilizez frecvent de 10 ani si am deseori

ocazia de a le recomanda si altora: este vorba despre

inversiunile celui de-al doilea si celui de-al treilea Legamant

toltec (,,Orice ar fi, nu face din asta o afacere

personala" si ,,Nu face supozitii"), care mi-au dat deseori

batai de cap. Aceste Inversari ale Legamintelor

Toltece deschid perspective foarte interesante si, in

functie de sensibilitatea fiecaruia, pot fi utilizate impreuna

sau alternativ cu versiunile originale ale acestor

doua legaminte. Le-au fost deja utile multor persoane.

Dar, pentru a incepe, sa pornim catre Mexic!


Categorii in care se regaseste acest produs:
- Spiritualitate